torstai 29. elokuuta 2013

Mixed Mediaa oppimassa

Keskiviikkoiltana olin kolme tuntia uutta oppimassa Tarun kurssilla. Jolloinkin sain jo vähän esimakua Emmon kurssilla, mutta vielä silloin ei ihan ilmiliekkiin innostus puhjennut. Nyt kun asia on muhinut ja taas tuli lisää oppia niin on pakko tunnustaa, että koukkuun jäin!
Täällä Taru on kuvannut vaiheittan tekniikkaa.

Kolmetuntisen pakertamisen jälkeen oli kotiin tuomisena tämä (anteeksi kuvan huono laatu, mutta oli pakko se kuvata heti vaikkei luonnonvaloa ollut enää yhtään saatavissa)
Ennen kurssille lähtöä valitsin tämän kuvan ja tulostin sen mattapintaiselle valokuvapaperille mustesuihkulla.Vähän jännitti, että lähteekö värit leviämään Decupage-lakan alla, mutta hyvin kesti.
Heti kuvan valinnan jälkeen visio oli suht selvä, mutta illan ja alkuyön ajatustyön myötä se sitten lopulliseen muotoonsa kehkeytyi. Sinänsä outo ilmiö minulla. Yleensä vaan aloitan ja teen ja teen ja sitten jossain vaiheessa totean, että valmis. Nyt oli ihan oikea suunnitelma.
Aamulla verstaalle ja suunnitelman toteutus enkä oikeastaan mitään muuttanut enkä lisännyt. Lopputulos on tällainen
Nuo Sailalta saadut suloiset pikkuiset korkkarit ovat tainneet jo vuoden odottaa käyttötarkoitustaan, sillä en ole niitä ihan mihin tahansa malttanut laittaa. Nyt oli se hetki ja paikka ja kuvan naisen huulipunan väri määräsi korkkarit tähän työhön!

Todellakin innostuin kovasti kun vähän tarkemmin olen Mixed Median olemukseen tutustunut ja tiedän, että tämä on "mun juttu". Päässä pyörii lukuisia ideoita ja ajatuksia mihin kaikkeen alan soveltaa tätä. Mies toi jo autotallista ihanan aarrepurkin, jossa ainutlaatuista materiaalia.
Siinä sitä on pimeiksi syyspäiviksi ja illoiksi mielenkiintoista tekemistä kun myös metallikorttien tekemistä on tarkoitus kokeilla. Uusia tuulia!!!!

6 kommenttia:

  1. Mä uskon sen purkin sisällön olevan aivan upea... suorastaan sormia hivelevä! Muuten mä olin yhteydessä jo ragdoll asiassa... katsotaan... vielä ei ole tärpännyt, kohta uusi kokeilu... joten hyvältä näyttää siinäkin mielessä... mulla kanssa sormet syyhyää päästä takaisin maalipurkkien ääreen, mutta ei tänään ehdi....

    VastaaPoista
  2. Tekniikasta en ymmärrä hölkäsen pöläystä, mutta lopputulos miellyttää kovastikin!!!

    VastaaPoista
  3. Kävin tuolla Tarun blogissa katsomassa työvaiheita. Paljon on eri vaiheita, mutta lopputulos on vaivan (tuskin voi vaivasta puhua)arvoinen. Työsi näyttää tosi hyvältä.

    VastaaPoista
  4. En ole ehtinyt paljoa kommentoimaan, kun syyskiireet alkavat häiritä "pääasiaa";) Kaunis ja hienosti tehty työ sinulta. Tämä taiteenlaji ei minulle käy, kun se vaatii niin paljon materiaaleja. En niihin panosta ja atc-kortteihinkin on joskus vaikea löytää niitä tarpeeksi Digeily on siitä hyvä, että niitä ei tarvitse hankkia.
    Minulle mixed mediaa on jo kun digtyöhön ujutan leimauksen ja leikekuvan;)

    VastaaPoista
  5. So wonderfully made Arja, love your mixed media work.
    Anni

    VastaaPoista
  6. Ihanaa; korkkarit on piste iin päälle :D Todella hieno työ kaikkinensa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!